lutego 05, 2018

Ryba w leczo

Rybę w warzywach zna każdy z nas, bo w takiej formie pojawia się na świątecznym/imieninowym stole. A co powiecie na rybę w leczo? Ja jestem na tak, jak dla mnie smakuje lepiej niż ta tradycyjna!



Ryby:
500g filetów białej ryby, u mnie halibut 
2 jajka
1 szklanka bułki tartej
1/2 szklanki mąki
sól, pieprz
olej

Leczo:
4 papryki 
2 cebule
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
3 łyżki koncentratu pomidorowego
5 listków laurowych
10 kulek ziela angielskiego
3 łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżeczka ostrej papryki
sól, pieprz, vegeta
olej

1. Filety kroimy na mniejsze kawałki, posypujemy obficie solą i pieprzem. Maczamy w jajku oraz w mące wymieszanej w bułką tartą. Smażymy na rozgrzanym oleju z dwóch stron. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu wykładając na ręcznik papierowy. 
2. Paprykę kroimy w paski, cebulę w kostkę. Marchew, pietruszkę i seler ścieramy na małych oczkach tarki. Podsmażamy na rozgrzanym oleju. Dodajemy, paprykę w proszku, liście laurowe, ziele angielskie, sól, pieprz i vegetę. Zalewamy szklanką wody. Dusimy do miękkości warzyw przez około 30 minut. Dodajemy koncentrat.
3. W dużej misce lub dwóch miejszych układamy warstwami rybę oraz leczo na przemian do wyczerpania składników. 



1 komentarz:

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP