sierpnia 28, 2017

Zupa "bigos" / Zupa z młodej kapusty

Miałam problem z nazwaniem tej zupy:). Choć dla wielu osób bigos to kapusta w wersji świątecznej, ciężki, mocno mięsny, z kiszoną kapustą, to u mnie w domu nazywa sie tak również młodą kapustę przygotowywaną z kiełbasą. Uwielbiam zwłaszcza płynną część takiego bigosiku, tak powstał pomysł na zupę. Jedna z lepszych jaka powstała w mojej kuchni:). 




1 główka kapusty 
400g kiełbasy, u mnie drobiowa
4 marchewki
2 cebule
1 pęczek koperku 
3 łyżki masła
1/2 słoiczka koncentratu pomidorowego
vegeta, sól, pieprz 

1. Kapustę i koper siekamy, cebulę i kiełbasę kroimy w kostkę. Marchew ścieramy na dużych oczkach tarki. 
2. W dużym garnku rozpuszczamy masło, wrzucamy kapustę, posypujemy vegetą i solą. Mieszamy, zalewamy 2 szklankami wody. Dusimy aż kapusta zmniejszy objętość, po czym dodajemy kiełbasę, marchewkę, cebulę i koper. Dolewamy 1 litr wody, dusimy pod przykryciem aż kapusta zmięknie, przez około 40 minut.  
3. Na koniec dodajemy koncentrat, uzupełniamy wodę jeśli jest jej zbyt mało. Doprawiamy do smaku. 




5 komentarzy:

  1. Ja też robię tylko do tego ziemniaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie bogate, sycące, pełne warzyw zupy to moje ulubione :) A z młodą kapustą musi smakować cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią zjadłabym dziś taką na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP