kwietnia 10, 2015

Schab w sosie ogórkowym

Przyznam szczerze, że do ostatniej chwili bałam się efektu tego eksperymentu. Okazało się, że niepotrzebnie. Smak sosu jest oryginalny i niepowtarzalny, z pewnością warty wypróbowania, ale wyłącznie przez osoby nie bojące się nowych smaków. O wielbicieli zupy ogórkowej się nie martwię, na pewno pokochają jego smak. ;-) Skorzystałam z gotowego przecieru ogórkowego firmy Orzech. Polecam każdemu, kto nie chce tracić czasu na tarkowanie ogórków. :-) Schab podałam z pęczotto i fasolką szparagową.


400g schabu
2 łyżki oleju
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki papryki chilli
4 krople Tabasco
szczypta soli i pieprzu
2 cebule
500ml bulionu warzywnego
350g kiszonych ogórków, u mnie przecier ogórkowy Orzech
1 łyżka mąki

1. Plastry schabu rozbijamy i kroimy w kostkę. Mięso umieszczamy w misce, dodajemy: 2 łyżki oleju, łyżeczkę papryki słodkiej, pół łyżeczki papryki ostrej, pół łyżeczki chilli, 4 krople tabasco, sól i pieprz do smaku.
2. Na rozgrzaną patelnię przekładamy przyprawione mięso. Smażymy około 10 minut, po czym dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Podsmażamy. Wlewamy 500ml wody, kostkę rosołową, dusimy około 30 minut, do odparowania większości wody.
3. Ogórki ścieramy na tarce lub miksujemy w blenderze. Dodajemy do mięsa wraz z 1/2 szklanki wody. W odrobinie wody rozrabiamy łyżkę mąki, dodajemy do sosu, dusimy kilka minut aż zgęstnieje.






2 komentarze:

Każde odwiedziny i każda opinia bardzo mnie cieszą. :)
Zachęcam do napisania do myślisz o moim przepisie.

top social

TOP